ŠKODA FABIA MONTE CARLO

Kompromisszumot nem tűrően dinamikus


Škoda

Különleges MONTE CARLO változattal teszi teljessé a ŠKODA a FABIA új, negyedik generációjának kínálatát. A kezdetben kizárólag a FABIA számára bevezetett, jól csengő név immár 2011 óta képviseli a sportos életstílust, a márka e legendás ralin aratott számos sikerének állítva emléket. Karosszériájának fekete részletei az új FABIA dinamikus megjelenését erősítik, míg belterét vörös stílusjegyek, a kartámaszokon és a műszerfalon pedig karbonhatású felületek határozzák meg. A FABIA MONTE CARLO négyféle motorváltozattal rendelhető, amelyek az 59 kW (80 LE) és 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel.

Immár 2011 óta járulnak hozzá a sportos MONTE CARLO változatok a FABIA nagy sikeréhez, amelyeket a márka e legendás ralin aratott számos sikere inspirált és az Active, Ambition és Style felszereltségi szinteket egészítik ki. A MONTE CARLO verzió háromféle 1,0 literes, háromhengeres, illetve egy négyhengeres 1.5 TSI motorral kapható, amelyek teljesítménypalettája 59 kW (80 LE) és 110 kW (150 LE) között húzódik.

Dinamikus arányok és érzelemdús dizájn fekete stílusjegyekkel

A Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztirányú platformjára váltva még dinamikusabb arányok és érzelmekben még gazdagabb formavilág jellemzi a FABIA negyedik generációját. Ezt a vizuális benyomást erősítik tovább az olyan MONTE CARLO stílusjegyek, mint például a fekete ŠKODA-hűtőrács, a modellspecifikus első és hátsó lökhárító, a fekete hátsó diffúzorelem, illetve a 16 és 18 col közötti peremátmérőjű, ugyancsak feketére fényezett könnyűfém keréktárcsák. A ŠKODA kizárólag a FABIA MONTE CARLO számára kínálja egyaránt fekete és polírozott Proxima (16 col), illetve Procyon (17 col) könnyűfém keréktárcsáit.

Sportülések alapfelszerelésként és specifikus, dinamikusabb háttérrel kialakított digitális kombinált műszeregység

A még tágasabb beltér alapfelszereltségét bővítik az integrált fejtámlákkal kiformált sportülések és a háromküllős, multifunkciós kormánykerék. Az utasteret túlnyomórészt fekete alaptónusa határozza meg, míg a műszerfal vízszintes dekorbetétjén, a középkonzolon és az ajtófogantyúkon vörös stílusjegyek láthatók, az első ajtók kartámaszait és a műszerfal alsó részét pedig karbonhatású felülettel alakították ki. A FABIA MONTE CARLO számára a modellsorozat összes biztonsági és vezetői segédrendszere, kényelmi funkciója, valamint infotainment-berendezése rendelkezésre áll. Az extrafelszerelésként rendelhető digitális kombinált műszeregység modellspecifikus, dinamikusabb háttér előtt jeleníti meg információit.


Image

Külső megjelenés – Fekete stílusjegyek a dinamikus fellépés szolgálatában

Sportos megjelenés egyaránt fekete hűtőráccsal, külső tükörházakkal és hátsó diffúzorral

Alapfelszereltség: LED-technikájú fényszórók és 16 colos, fekete könnyűfém keréktárcsák

A piaci szegmens legjobb aerodinamikai jellemzői, akár 0,28-os légellenállási együtthatóval (cw)


Sportos formavilágú első és hátsó lökhárító, illetve fekete stílusjegyek határozzák meg az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO külső megjelenését. Sportos arányai, határozott rajzolatú fényszórói és akár 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái különösen sportos fellépést kölcsönöznek számára.


Amint Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője kiemelte: „Új MONTE CARLO változatával még jobban érvényesülhet a FABIA legújabb, negyedik modellgenerációjának érzelmekben jóval gazdagabb formavilága. Karosszériája hosszabb, alacsonyabb és szélesebb lett, emellett olyan dinamikát sugároz, amit a modellspecifikus kialakítású első és hátsó lökhárító erősít tovább. Fekete részletei – mint például a hűtőrácsa vagy külső visszapillantó tükreinek házai – már első pillantásra felismerhetővé teszik a sorozat új csúcsmodelljét, egyben folytatják a MONTE CARLO modellek hagyományát.”

Számos fekete eleme még sportosabb megjelenést kölcsönöz az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO számára. A markáns ŠKODA-hűtőrács szegélye mellett éppúgy fényes feketében jelenik meg a modellspecifikus első lökhárító légterelő pereme, mint a külső visszapillantó tükrök házai, az oldalsó küszöbborítások díszlécei és a sportos hátsó lökhárító diffúzoreleme. A csomagtérajtó „ŠKODA” felirata már gyárilag fekete, kívánságra pedig a tető is fekete fényezést kaphat. A sorozat sportos csúcsmodellje emellett első sárvédőin MONTE CARLO plakettet hordoz, illetve sötétített hátsó szélvédővel és oldalablakokkal (SunSet) készül.

LED-technikájú fényszórók és ködfényszórók

A FABIA MONTE CARLO határozott rajzolatú fényszórói már alapkivitelben LED-technikával készülnek, extrafelszerelésként pedig teljes-LED kivitelben is rendelhetők, amely még intenzívebb tompított és távolsági fényt, emellett kanyarvilágítás- és kanyarodófény-funkciót is kínál. Az alapfelszereltségben ködfényszórók is szerepelnek. Az új FABIA MONTE CARLO gyárilag aerodinamikailag optimalizált, akár ki is vehető műanyagbetétekkel kiegészített, 16 col peremátmérőjű, fényes fekete Proxima könnyűfém keréktárcsákkal készül. Extrafelszerelésként a szintén aero-betétekkel kialakított, 17 colos, fekete polírozott Procyon, valamint a 18 colos Libra könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak.

A piaci szegmens legjobb aerodinamikai tulajdonságai – akár 0,28-os légellenállási együttható

Olyan ötletes részletmegoldásainak köszönhetően, mint az első lökhárító alsó légbeömlő nyílásában elhelyezett, aktívan állítható hűtőzsaluzat és a jármű aljának kiterjedt burkolata, 0,28-os légellenállási együtthatójával (cw) az új FABIA a kisautók piaci szegmensének legjobb értékével büszkélkedhet. A hűtőzsaluzat aktívan állítható lamellái mérsékelt hűtési igény esetén záródnak, így javítva az autó légellenállási tulajdonságait. Ezzel 120 kilométer/óra állandó sebesség mellett 100 kilométerenként akár 0,2 liter üzemanyagot is megtakaríthat, kilométerenként akár öt grammal mérsékelve a FABIA szén-dioxid-kibocsátását. Nagy hűtési igény vagy rövid megállások alkalmával a rendszer nyitja a lamellákat, hogy a lehető legtöbb hűtőlevegő áramolhasson be.

Image

Belső tér – Karbonhatású, illetve fekete és vörös részletek

Sportos beltér állítható magasságú sportülésekkel

Háromküllős multifunkciós sportkormány és nemesacél hatású pedálborítások

Extrafelszerelésként digitális kombinált műszeregység, specifikus, dinamikusabb háttérrel


A ŠKODA FABIA MONTE CARLO utasteréről is azonnal a modellsorozat sportos lifestyle-változataként azonosítható, amely sportülésekkel, háromküllős multifunkciós sportkormánnyal, karbonhatású műszerfalfelülettel, valamint fekete és vörös stílusjegyekkel folytatja a MONTE CARLO modellek hagyományát. Az extrafelszerelésként rendelhető digitális kombinált műszeregység specifikus MONTE CARLO megjelenítést is kínál.


Az új csúcsváltozat belterét a fekete alaptónus határozza meg, és – például az alapfelszereltséget bővítő, integrált fejtámlákkal kiformált sportülések kárpitján – vörös stílusjegyekkel egészül ki. A műszerfal vízszintes dekorbetétje, a középkonzol egyes részei és az ajtófogantyúk szintén vörös színűek, míg a tető és az oszlopok kárpitja egyaránt fekete. Az első ajtók kartámaszait és a műszerfal alsó részét sportos karbonhatású felülettel alakították ki, a műszerfalon fehér kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal. A pedálborítások nemesacél-hatásúak, a küszöbléceken pedig FABIA logó látható.

Bőrbevonatok fekete díszvarrásokkal

Fekete díszvarrásokkal kidolgozott bőrbevonat borítja a kézifékkar markolatát és az alapkivitelben háromküllős multifunkciós kormánykereket, amely a DSG sebességváltóval szerelt modellekben kapcsolóbillentyűkkel is kiegészül. Az új FABIA MONTE CARLO alapfelszereltségéhez tartozik az új LED-technikájú hangulatvilágítás is, amely vörös színben világítja meg a műszerfal dekorbetétjét. Amennyiben a felszereltség az Amundsen infotainment-rendszert is tartalmazza, fehér színű megvilágítás is rendelkezésre áll, emellett a középkonzol és az első ajtófogantyúk is megvilágítást kapnak, valamint elöl és hátul LED-technikájú olvasólámpák jelennek meg.

Digitális kombinált műszeregység és a felsőbb járműkategóriákból származó kényelmi funkciók

Először kapható az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO digitális kombinált műszeregységgel, amely 10,25 col átlójú, egyénileg konfigurálható digitális kijelzőfelületet és kifejezetten a sportos csúcsmodellhez kialakított, specifikus, dinamikusabb hátteret kínál. Az opcióként kapható Virtual Cockpit egyebek mellett a rádióállomások logóit, a zenei albumok borítóit és a telefonos beszélgetőpartnerek mentett képeit is megjelenítheti, emellett a kereszteződés- és csomópont-zoom funkciót is kínáló navigációs térkép is megjeleníthető kijelzőfelületén. A téli közlekedés biztonságának szolgálatában fűthető kormánykerék és fűthető szélvédő is rendelhető.

Image

Biztonság – Akár kilenc légzsák és korszerű vezetői segédrendszerek

A FABIA MONTE CARLO kiemelkedő aktív és passzív biztonságot kínál

Akár kilenc légzsák és ötcsillagos minősítés az Euro NCAP teszten

Első alkalommal rendelhető Menetasszisztens (Travel Assist), Parkolási asszisztens (Park Assist) és Manőver-asszisztens (Manoeuvre Assist)

ISOFIX- és felsőheveder-pontok a gyerekülések optimális rögzítéséhez


Akár kilenc légzsákkal sportos MONTE CARLO változatában is piaci szegmense egyik legbiztonságosabb tagjának számít a ŠKODA FABIA negyedik generációja. Az MQB-A0 moduláris keresztirányú platform alkalmazásával egyaránt tovább nőtt az aktív és a passzív biztonság, így először kaphatók olyan vezetői segédrendszerek is – mint például a Menetasszisztens (Travel Assist) és a Parkolási asszisztens (Park Assist) – a FABIA MONTE CARLO számára, amelyek korábban csupán a nagyobb járműkategóriák modelljeihez álltak rendelkezésre.


A FABIA új, negyedik generációjában a ŠKODA AUTO következetesen kiaknázza az MQB-A0 moduláris keresztmotoros platform kínálta lehetőségeket. A karosszériaszerkezet nagy és extrém nagy szilárdságú, valamint különlegesen edzett, melegen alakított acélok nagy részarányából származó nagy torziós merevsége mellett az MQB-A0 platform az eddig csupán a felsőbb járműkategóriák számára fenttartott, fejlett vezetői segédrendszerek alkalmazását is lehetővé teszi.

A Menetasszisztens több segédrendszert kombinál, a Parkolási asszisztens pedig a kényelmet növeli

Kívánságra a FABIA MONTE CARLO a Menetasszisztens (Travel Assist) révén az autó hossz- és oldalirányú vezetéséhez is automatikus támogatást nyújthat. Ez a gombnyomásra aktiválható berendezés több vezetői segédrendszert is magában foglal. Az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC) egészen 210 kilométer/órás sebességig automatikusan az elöl haladó járművekhez illesztheti a tempót, az integrált Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) pedig szükség esetén korrekciós kormányzási beavatkozással segít az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartani az autót. A Menetasszisztens Kézfelismerő funkciójával (Hands-on Detect) ellenőrzi, hogy a vezető keze érinti-e a kormánykereket. Szintén megrendelhető a továbbfejlesztett Sávváltás-asszisztens (Side Assist), amely – akár 70 méteres távolságból – a hátulról közeledő, valamint az éppen a holttérben tartózkodó járműveket is érzékelheti, és időben figyelmeztetheti a vezetőt. A Parkolási asszisztens (Park Assist) 40 kilométer/órás sebességig jelzi a megfelelő méretű hossz- és keresztirányú parkolóhelyeket, beálláskor pedig kívánságra átveszi a kormányzás feladatát. A Manőver-asszisztens (Manoeuvre Assist) a jármű előtt és mögött, parkoláskor feltűnő veszélyes akadályokat érzékelve szükség esetén automatikusan fékez. Ugyancsak megrendelhető a Közlekedési táblák felismerő funkciója (Traffic Sign Recognition), valamint az Előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészített Front Assist technikája is.

Akár kilenc légzsák és ötcsillagos minősítés az Euro NCAP teszten

A FABIA MONTE CARLO alapfelszereltségében vezető- és utasoldali első légzsák, valamint fejlégzsákok és első oldallégzsákok szerepelnek, extrafelszerelésként pedig vezető-térdlégzsák és hátsó oldallégzsákok növelhetik tovább a biztonságot. Az első utasülésen (az Európai Unió országaiban) és a hátsó külső üléshelyeken az ISOFIX és a felső hevederes (Top-Tether) rögzítőpontok is az alapkivitelhez tartoznak. A független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) referenciatesztjein a cseh autógyártó belépőmodellje a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg, az elérhető maximális pontszám 78 százalékával pedig a 2021 folyamán vizsgált kompaktmodellek mezőnyében is az élen végzett.

Image

Connectivity – Állandó internetkapcsolat korszerű infotainment-technikával

Háromféle infotainment-rendszer akár 9,2 col képátlójú képernyővel

Állandó internetkapcsolat és a ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásai

Amundsen csúcsrendszer mozdulatvezérléssel és digitális hangasszisztenssel


Három infotainment-rendszer is szerepel az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO választékában, amely az alapkivitel 6,5 colos, színes kijelzővel szerelt Swing rádiórendszerétől egészen a 9,2 col képátlójú képernyővel működő, mozdulatvezérléssel és a Laura digitális hangasszisztenssel is kezelhető, csúcskategóriás Amundsen berendezésig terjed. Integrált eSIM-kártyájával a FABIA MONTE CARLO állandó online-kapcsolatot kínál, ami az internetes rádióvétel mellett a ŠKODA Connect széleskörű mobil online-szolgáltatásai, illetve új infotainment alkalmazások igénybevételére is lehetőséget biztosít. Az okostelefonok a Wireless SmartLink segítségével vezeték nélkül integrálhatók, az extrafelszerelésként rendelhető Phone Box rekeszében pedig induktív úton tölthetők.


Az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO alapfelszereltségében a Swing rádió szerepel, amely Multi-Touch funkcióval kiegészített, 6,5 col átlójú, színes kijelzővel és alapfelszerelésként négy, elöl beépített hangsugárzóval rendelkezik, illetve DAB-rádióvételt is kínál. Az extrafelszerelésként rendelhető Bolero rádió képernyőátlója 8 col, emellett Bluetooth-kihangosító, a hátsó ajtókban pedig két további surround-hangszóró is a rendszer része. A Wireless SmartLink és az Android Auto vagy az Apple CarPlay segítségével az okostelefon vezeték nélkül csatlakoztatható a jármű rendszerére, az extrafelszerelésként kínált Phone Box pedig a készülék induktív töltését is lehetővé teszi.

Amundsen csúcsrendszer online-támogatású navigáció-funkcióval és hangvezérléssel

A csúcskategóriájú Amundsen infotainment-rendszer 9,2 col képátlójú, konfigurálható képernyővel, online-támogatású navigációs funkcióval, valamint WLAN-hotspottal is rendelkezik. A zenei streaming-szolgáltatások csatlakoztatott okostelefonon keresztül érhetők el. Az online frissíthető térképek számára egy 64 GB kapacitású SSD-tároló biztosít kellő tárhelyet. Az alap mozdulatvezérlés mellé online-hangvezérlés is rendelhető, a Laura digitális hangasszisztens 15 nyelven ért. A további mobileszközök számára akár öt USB-C csatlakozót is kínálhat a FABIA MONTE CARLO: a két első porton kívül opcionálisan további kettőt hátul, illetve egyet – például fedélzeti kamera számára – a belső visszapillantó tükörnél. A még színvonalasabb hangzásvilágról kiegészítő erősítőjével és a csomagtérben elhelyezett mélynyomójával az extrafelszerelésként rendelhető ŠKODA Soundsystem gondoskodhat.

Infotainment-alkalmazások időjárásjelentés, hírek, határidőnapló és közlekedési figyelmeztetések funkciókkal

Az Amundsen rendszer képernyőjén keresztül ŠKODA Connect fiók is létrehozható vagy a már meglévő fiók a FABIA MONTE CARLO fedélzetére továbbítható. Hasonlóképpen egyszerűen tölthetők le az innovatív infotainment-alkalmazások, amelyek időjárásjelentést és híreket kínálnak, hozzáférést biztosíthatnak a személyes Google-határidőnaplóhoz vagy épp figyelmeztethetnek a közlekedési veszélyhelyzetekre. Az Amundsen rendszer emellett a ŠKODA Connect számos mobil online-szolgáltatásának igénybevételét is lehetővé teszi. Ezek közé tartoznak például a baleset esetén automatikus segélyhívást kezdeményező eCall, a Proaktív szervizszolgáltatás (Proactive Service) (műszaki segélyhívás), valamint a MyŠKODA alkalmazáson és a ŠKODA Connect internetes portálon keresztül kínált széleskörű jármű-távelérési funkciók.

Image

Motorok – Korszerű erőforrások magasfokú gazdaságossággal

ŠKODA FABIA MONTE CARLO: motorválaszték 59 kW-tól (80 LE) és 110 kW (150 LE) között

A kis üzemanyag-fogyasztásnak és az 50 literes üzemanyagtartálynak köszönhetően akár 900 kilométer feletti hatótáv

Mindegyik aggregát teljesíti az Euro 6d károsanyag-kibocsátási szabvány előírásait


Négy motort kínál a ŠKODA az új FABIA MONTE CARLO számára, amelyek teljesítménye az 59 kW (80 LE) és 110 kW (150 LE) közötti tartományt öleli fel. Mindegyik erőforrás a Volkswagen Csoport EVO-generációjának tagja és egyaránt megfelel a szigorú Euro 6d károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. Az extrafelszerelésként rendelhető 50 literes üzemanyagtartállyal a négy közül három motorváltozat a WLTP-ciklus szerint akár 900 kilométer feletti hatótávot is kínál.


Különösen dinamikus menettulajdonságok jellemzik az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO az 1.5 TSI négyhengeres aggregáttal szerelt változatát. A modellsorozat csúcsmotorja 110 kW (150 LE) teljesítményt produkál és az itt az alapfelszereltséghez tartozó hétfokozatú DSG sebességváltóval álló helyzetből mindössze 8,0 másodperc alatt gyorsítja e változatot 100 kilométer/órás tempóra. A maximális sebesség ez esetben 225 kilométer/óra. Az Aktív hengermenedzsment (Active Cylinder Technology; ACT) technikája – amely alacsony terhelés mellett automatikusan leállít kettőt a négy henger közül – mindeközben hatékonyan mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást.

Innovatív plazmabevonat csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást

Az 1.5 TSI mellett két háromhengeres 1.0 TSI erőforrás is a FABIA MONTE CARLO vásárlóinak rendelkezésére áll. A 70 kW (95 LE) teljesítményű változat ötfokozatú, míg a 81 kilowattos (110 LE) 1.0 TSI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik, az utóbbi verzió hétfokozatú DSG automata sebességváltóval is rendelhető. Az öntöttvas hengerperselyeket mindkét közvetlen befecskendezésű TSI-motorban ultravékony plazmabevonat váltotta fel, hatékonyan csökkentve a belső súrlódást, s ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Az égéstér egyenletesebb hőeloszlása és -elvezetése jelentősen mérsékli a motor hőterhelését. A hengerfalakra felhordott porréteg mindössze 150 mikrométer (0,15 milliméter) vastagságú.

1.0 MPI belépőmotorként

A FABIA MONTE CARLO belépőmotorja a háromhengeres, hengerenkénti szívócsatorna-befecskendezéssel (Multi-Point Injection; MPI) működő 1.0 MPI, amely egy liter összlökettérfogatából 59 kW (80 LE) teljesítményt produkál. Az MPI-motor a ŠKODA AUTO fejlesztése és Csehországban készül.

Kis üzemanyag-fogyasztással nagy hatótávok

Az alapkivitelű, 40 literes üzemanyagtartály helyett extrafelszerelésként rendelhető 50 literes tankkal a háromhengeres motorok a WLTP-ciklus szerint akár 900 kilométer feletti hatótávot is kínálhatnak. A ŠKODA FABIA MONTE CARLO mindegyik motorja megfelel a szigorú Euro 6d károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. Az összes modellváltozathoz rendelhető sportfutómű, amely feszesebb hangolású rugózásával és a karosszéria 15 milliméteres süllyesztésével még dinamikusabb irányíthatósági tulajdonságokat tesz lehetővé.

Image

Történet – Fény és csillogás, kiemelkedő ralisikerekkel

A ŠKODA POPULAR 1936-os különleges sorozata viselte első ŠKODA-modellként a MONTE CARLO nevet

A 130 RS és a FABIA révén nagy győzelmeket ünnepelhetett a ŠKODA a „Monte” története során

Immár 2011 óta a sportos életmód képviselői a ŠKODA MONTE CARLO modellek


Nem csupán a híres raliversenyt jelöli a Monte Carlo név, hanem a ŠKODA sportos modellváltozatait is: 2011 óta idézik a MONTE CARLO változatok a cseh márka a „Monte” története során aratott nagyszerű sportsikereit. 1936-ban a ŠKODA POPULAR a második helyet szerezte meg itt, majd a márka első modelljeként viselte a jól csengő MONTE CARLO típusnevet. 1977-ben a legendás ŠKODA 130 RS, 40 évvel később pedig a ŠKODA FABIA Rally2 kettős kategóriagyőzelme következett.


2021-ben ünnepelte a ŠKODA versenysport-tevékenysége kezdetének 120. évfordulóját. Elsőként a cégalapítók, Václav Laurin és Václav Klement által kifejlesztett motorkerékpár hívta fel magára a figyelmet, amely 1901-ben a Párizs-Berlin távolsági versenyen indult. A márka még 1912-ben, mindössze másodszori megrendezésekor állt első ízben rajthoz az időközben legendássá vált Monte Carlo Ralin, ahol első jelentősebb sikerét 1936-ban, a ŠKODA POPULAR az 1500 köbcentiméterig terjedő kategóriában szerzett második helyével aratta. A ŠKODA ezt követően a POPULAR MONTE CARLO 70 példányból álló, különleges modellsorozatával jelent meg a piacon.

A ŠKODA FABIA egyedülálló rally sikertörténete

Az „Ős-OCTAVIA” hatvanas évekbeli első kategóriagyőzelmei után 1977-ben a legendás ŠKODA 130 RS az 1300 köbcentiméterig terjedő kategóriában a cseh autógyártó első „Monte” kettős győzelmét aratta. E sikert a kilencvenes években a FAVORIT és a FELICIA is megismételte, mielőtt kezdetét vette a ŠKODA FABIA nagyszerű ralikarrierje. 2003-ban a FABIA WRC váltotta fel az OCTAVIA WRC versenygépet, amellyel a ŠKODA még 1999-ben először lépett be a rali-világbajnokság csúcskategóriájába. 2009-ben érkezett a ŠKODA FABIA SUPER 2000, amely több mint 50 országos és nemzetközi bajnoki címet gyűjtött be. Még sikeresebbnek bizonyult azonban a FABIA harmadik generációjának műszaki alapjaira épülő utódja: a FABIA Rally2 több mint 1250 győzelmével és világszerte elhódított számos bajnoki címével a világ legsikeresebb raliversenyautójává lépett elő. 2022-ben a továbbfejlesztett FABIA Rally2 evo a WRC2 kategóriában a ŠKODA hat éven belül szerzett negyedik diadalát, egyben a márka összesen 15. kategóriagyőzelmét győzelmét ünnepelhette. A FABIA jelenlegi, negyedik generációjára épülő raliversenyautó formájában már az utód is feltűnik a rajtvonalnál.

A MONTE CARLO modellek visszatérése

2011-ben – pontosan 75 évvel a ŠKODA POPULAR különleges modellváltozata után – ünnepelhették visszatérésüket a ŠKODA MONTE CARLO modellek. A márka sorozatgyártású modelljei közül elsőként a második generációs FABIA kapta meg e híres nevet, amely azóta is jellemzi a gyártó kompaktmodelljeinek dinamikus felszereltségi változatait. 2015-ben érkezett a FABIA harmadik nemzedékének MONTE CARLO verziója, miközben a ŠKODA más modellsorozataira is kiterjesztette ezt a felszereltségi változatot: megjelent a ŠKODA CITIGO MONTE CARLO, amely 2019-ig maradt a kínálatban, valamint a ŠKODA YETI MONTE CARLO (2017-ig) és két ŠKODA RAPID MONTE CARLO változat (2018-ig), utódaikként pedig 2019 végén a ŠKODA SCALA MONTE CARLO és a ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO mutatkozott be.