Újdonság a ŠKODA-ról
2018.10.08.

Ismerd meg közelebbről: ŠKODA KODIAQ RS

Párizs egyik újdonsága, amely hamarosan már szembe jöhet velünk az utcákon. De miben is különbözik az eddigi KODIAQ modellektől? Aki segít nekünk megismerni nem más, mint Karl Neuhold, a ŠKODA modellek külsejéért felelős dizájnrészleg vezetője.
Kodiaq RS

Nehéz nem észrevenni a KODIAQ RS-t. „Első pillantásra is rendkívül férfias és sportos a KODIAQ RS: a széles motorháztető és a középen kiemelkedő határozott vonal, melynek elején, középén büszkén ül a ŠKODA embléma”- mondja Karl Neuhold.

A karosszéria színére fényezett lökhárítók - melyek közül az első a két szélén egy-egy fekete színű spojlert kapott, a hátsón pedig egy fényvisszaverő csík fut végig - a két nagyméretű kipufogó vég, fényes fekete műanyag elemek mind csakis a KODIAQ RS sajátjai. Az első és hátsó fényszórók szériában LED technológiával teszik messziről felismerhetővé a KODIAQ RS-t.

A nagyméretű kerékjáratokban az antracit színű, 20 colos „Xtreme” könnyűfém kerekek feszítenek. A biztonságos megállásról a kerekeken át jól látható 17 colos féktárcsák gondoskodnak. „A KODIAQ 20 colos kerekei illeszkednek az RS hagyományokhoz, és hangsúlyozzák a robosztus megjelenést. Az érdekes dizájnjukat kiemeli a fény játéka”- folytatja Neuhold.

„A ŠKODA KODIAQ RS oldalán az úgynevezett tornádó vonal dinamizmust kölcsönöz az autónak, és bár a KODIAQ SPORTLINE is fekete ablakkeretet és visszapillantó tükröket kap, a fényes feketére fényezett tetősín csak az RS sajátja” – magyarázza Neuhold a külső részleteket.

A leggyorsabb KODIAQ verzióval egy új RS logót is bevezet a gyár, amelyben a V (győzelem) betű piros (korábban fekete, zöld és piros kombináció volt). Ezt a jelvényt mind az elején (a hűtőrácson), mind a hátul (az ötödik ajtón) megtaláljuk. Magától értetődik, hogy a belső tér nem lenne teljes az RS embléma nélkül, így az infotainment rendszer üdvözlőképernyőjén, a kormánykerék alján, a DSG automatikus sebességváltó váltógombján ugyanúgy megtaláljuk, ahogy a sportülések háttámlájára hímezve is.

A határozott oldaltartású sportülések Alcantara borítást kaptak, és kialakításuk nem csak sportos kanyarvételekkor biztosítanak maximális kényelmet, de a hosszú utazások során is. Csúcsmodellhez illően elektromosan állíthatók és memóriafunkcióval is rendelkeznek.

Perforált bőrrel borított sportkormány mögött váltófüleket találunk a DSG váltó kézzel történő kapcsolásához. A kormány mögött nem hagyományos műszerek várják a vezetőt, hanem a ŠKODA új digitális műszeregysége, melyet a sportos hangulat fokozására egy ötödik kijelzési móddal is ellátták. Ebben a középpontban a fordulatszámmérő és egy digitális sebességmérő került, háttárként pedig a karbon mintázatú grafika szolgál.

A sportos hangulat nem korlátozódik a műszeregységre. A fekete oszlopok és a tetőkárpit, a karbon mintázatú dekorelemek, piros varrás a sportkormányon, az üléseken és középkonzolon, az alacantra ajtó és ülésborítás mind a versenyhangulatot fokozzák. Az iméntiek tökéletes kiegészítője a LED hangulatvilágítás, amely10 különböző színt varázsolhat az éjszakai utastérbe.

Mindez persze mit sem érne, ha a motorházfedél alatt nem egy sportos szív dobogna. A kétliteres bi-turbó dízelmotor a legerősebb ilyen motor, amit valaha ŠKODA modell orrába szereltek. A 240 lóerő és az 500 Nm nyomaték 7 másodperces 0-100-as sprintet, és 220 km/h-s végsebességet jelent. Persze ezek a számok nem mondják, hogy milyen élvezetes lehet az odáig vezető út. Hiszen egy sportos modellhez sportos hang illik. Ennek tökéletes élvezetéhez a ŠKODA egy teljesen új hangrendszert fejlesztett, amely Dynamic Sound Boost nevet kapta.

Ez, az intelligens összkerékhajtás, valamint az adaptív futómű tökéletes vezetési élményt nyújt a legnagyobb, és legújabb sportos Škodának.