Újdonság a ŠKODA-ról
2018.10.07.

ŠKODA KAROQ SCOUT vs. SPORTLINE

A ŠKODA néhány hete rántotta le a leplet a KAROQ két új változatáról. Mivel a szalonokba érkezésükre egy picit még várni kell (csak az októberi Párizsi Motorshow után kerül rá sor), most végigvesszük, hogy miért is érdemes rájuk várni, ha KAROQ-ot szeretnél vásárolni.
Scout - Sportline

ŠKODA KAROQ SCOUT
Ami nem látszik, de elég fontos eltérés, hogy a ŠKODA KAROQ SCOUT modellek alapfelszereltségként kapják meg az összkerékhajtást.

Ami kívülről más:
Krómozott és ezüstszínű karosszéria-kiegészítők, markáns kerékjárati burkolatok, illetve 18 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú, polírozott Braga könnyűfém keréktárcsák emelik ki a ŠKODA KAROQ SCOUT robusztus megjelenését, de extrafelszerelésként 19 colos, ugyancsak antracitárnyalatú Crater keréktárcsák is rendelkezésre állnak. Az erőteljes fellépést színezett üvegek és az első sárvédők SCOUT-plakettjei teszik teljessé.

Ami az utastérben más:
Az utastérben az új kárpitokkal és fekete-barna kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült ülések tűnnek fel, amelyek a VarioFlex hátsó ülés kivételével hímzett “SCOUT” feliratot hordoznak. A bőséges alapfelszereltségnek a bőrbevonatú, multifunkciós kormánykerék, a nemesacél betétekkel kiegészített pedálok, valamint a hangulatvilágítást is tartalmazó, LED-technikájú világításcsomag is része.

A ŠKODA KAROQ SCOUT vezetője extrafelszerelésként egyéni igényei szerint konfigurálhatja a digitális műszeregységet, a menetprofil-választás pedig terepes (offroad) beállítást is kínál. Kívánságra a SmartLink+ technika is rendelkezésre áll, egyaránt hozzáférést biztosítva a ŠKODA Media Command funkcióihoz és a ŠKODA Connect online-szolgáltatásaihoz.

Ami a lemezek alatt más:
A ŠKODA három gazdaságos és környezetkímélő erőforrással kínálja kompakt SUV-modellje egyetlen kizárólag összkerékhajtással kínált változatát. A 110 kW (150 LE) teljesítményű és a hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozó 1.5 TSI benzinmotor mellett két dízel aggregát áll rendelkezésre. A 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI alapkivitelben hatfokozatú manuális, míg extrafelszerelésként hétfokozatú DSG váltóművel rendelhető. A legerősebb ŠKODA KAROQ SCOUT orrában a 2.0 TDI teljesítménye már 140 kW (190 LE), s itt alapfelszerelés a hétfokozatú DSG sebességváltó.

 

ŠKODA KAROQ SPORTLINE
Ami nem látszik, de elég fontos eltérés, hogy a ŠKODA KAROQ SPORTLINE modellekhez érhető el egyedül a 190 lovas kétliteres TSI benzinmotor

Ami kívülről más:
A ŠKODA KAROQ SPORTLINE mindjárt az első pillantásra felismerhető, első sport-lökhárítója és exkluzív, 18 col peremátmérőjű, feketére fényezett “Mytikas” könnyűfém keréktárcsái kimondottan sportos fellépést kölcsönöznek számára. Kívánságra 17 colos “Ratikon” és 19 colos “Vega” könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak, egyaránt feketemetál fényezéssel. Az elegáns stílusról a karosszéria színére fényezett, illetve fekete küszöbborítások, sötétített üvegek és fekete tetősínek gondoskodnak. Az első sárvédőkön SPORTLINE-plakett kapott helyet.

Ami az utastérben más:
Az utastérben az ezüst kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült fekete sportülések tűnnek fel azonnal, amelyeket az új, háromrétegű légáteresztő Thermoflux-szövet borít, elsősorban nyáron kínálva fokozott kényelmet a bennülők számára.
Az első ülésekben gerinctámasz is rendelkezésre áll. A multifunkciós sportkormányt fekete perforált bőr borítja, varrásai szintén ezüstszínűek. A sportos környezetet nemesacél betétekkel készített pedálok, fekete mennyezetkárpit és ugyancsak fekete tetőoszlop-kárpitok, illetve hangulatvilágítást is kínáló, LED-technikájú belsővilágítás-csomag teszi teljessé.

A KAROQ SPORTLINE extrafelszerelésként a digitális műszeregységgel is rendelhető, amely egy ötödik, a fordulatszám- és a sebességmérőt középpontba állító megjelenítést is kínál. Az LTE-modulnak és a WLAN-hotspotnak köszönhetően az utasok folyamatos internetkapcsolatot élvezhetnek. A ŠKODA KAROQ SPORTLINE alapvető menetdinamikai karaktere a menetprofil-választás technikájával változtatható igény szerint, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) pedig két fokozatot kínál.

Ami a lemezek alatt más:
Összesen négy gazdaságos és környezetkímélő erőforrás sorakozik a KAROQ SPORTLINE palettáján, közülük a 140 kilowattos (190 LE) 2.0 TSI benzines aggregátot kizárólag e modellváltozatához kínálja a ŠKODA. A két 2.0 TDI dízelmotor közül az erősebb ugyancsak 140 kW (190 LE) teljesítményű és hétfokozatú DSG-sebességváltón, illetve összkerékhajtáson keresztül juttatja a kompakt SUV-modell teljesítményét az útra. Az elsőkerékhajtású, 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI változat alapkivitelében hatfokozatú, manuális váltómű látja el az erőátvitel faladatát. E modellhez opcióként áll rendelkezésre az összkerékhajtás, kívánságra hétfokozatú DSG-sebességváltóval. Az alapesetben ugyancsak fronthajtáshoz csatlakozó 1.5 TSI benzinmotor (110 kW/150 LE) mögé szintén extrafelszerelésként rendelhető a hétfokozatú DSG-váltómű, kívánságra 4x4 meghajtással.

Ami közös mindkét modellben:
A ŠKODA modelljeire jellemző módon a KAROQ SCOUT és SPORTLINE is számos “Simply Clever” ötlettel és rakodóhellyel érkezik. Az extrafelszerelésként rendelhető elektromos mozgatású csomagtérajtó Tip-to-Close funkciójával gombnyomásra nyílik és zárul, de nyitott helyzetében enyhe meghúzással is lecsukható, kívánságra pedig a hátsó lökhárító alatti “virtuális pedál” segítségével egyszerű lábmozdulattal is nyitható. A csomagtartóba variálható padlózatot is kínál a ŠKODA. Az első üléstámlák és a középkonzol rakodóhálói éppúgy a mindennapokat könnyítik, mint az aprópénz és a parkolókártya számára a vezetőoldalon kialakított rekesz vagy a multimédiás eszköztartó.