Újdonság a ŠKODA-ról
2019.01.15.
Az első pillantás: az új Skoda

Az első pillantás: az új ŠKODA crossover

Fogjuk meg az SUV-k előnyeit, gyúrjuk össze a kompakt modellek nyújtotta dinamizmussal, és már meg is kaptuk a legújabb Škodát, amely az első crossover lesz a márkánál. Premier Genfben.

A ŠKODA modellek sora hamarosan egy újabb taggal bővül. A rendkívül népszerű SUV modellek (KODIAQ, KAROQ) mellé egy hasonló, de mégis kicsit más jellegű modell érkezik. A szériamodell alapját a tavaly bemutatott VISION X adja (itt írtunk róla). Ahogy a tanulmányon, úgy a gyártásba kerülő modellen is megmarad a különálló nappali menetfény/irányjelző és a fényszóró.

„A világon mindenütt rohamosan nő az SUV modellek népszerűsége, és ez a jövőben sem fog változni. Különösen igaz ez az A0 szegmensre (FABIA kategória- a szerk.), és pont ide érkezik az új ŠKODA crossover is. Ez egy újabb mérföldkő a ŠKODA történetében, és az új modell tökéletes kiegészítése lesz a ŠKODA nagyobb SUV modelljeinek, a KAROQ-nak és KODIAQ-nak”- mondja Aleš Petrus, a ŠKODA termékmarketing osztályának projekt menedzsere.

Az MQB platformra épülő újdonság nagyszerű kombinációját nyújtja a SUV modellek – magasabb üléspozíció és ezáltal jobb rálátás a forgalomra – előnyeinek, és a kisebb modellekre jellemző dinamizmusnak. Így ez az új kis SUV tökéletes társ lesz a városi kalandozásokhoz. Természetesen a ŠKODA védjegyeinek tekinthető hatalmas belső tér és csomagtartó ugyanúgy megtalálható lesz benne, mint a Simply Clever részletek.

A személyes találkozásra legkorábban Genfben az autószalonon lesz lehetőség, de addig még több részletet is megtudhatunk majd az újdonságról.

Mi ez az MQB padlólemez?
A név a német „Modularer QuerBaukasten” rövidítése, amit a legegyszerűbben “moduláris keresztmotoros építőszekrénynek” lehet fordítani. Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni a dolgot, akkor azt mondhatjuk, hogy ez egy építőkészlet alap, hasonló, mint amilyenre a gyerekek építkeznek a népszerű kocka építőjátékban. Persze itt ház helyett csak autót lehet építeni, de ebben meglehetősen nagy szabadsága van a tervezőknek és a mérnököknek. A megkötés csupán az első McPherson futómű tengelyvonala és a pedálsor távolságában van. Ez állandó. Ezen kívül minden más szabadon alakítható: a tengelytáv, a nyomtáv, a karosszéria túlnyúlásai vagy a hajtásmód. A rendszer hatalmas előnye, hogy alacsonyan tarthatók a fejlesztési költségek, és mégis teljesen eltérő autók építhetők ugyanazon alkatrészek segítségével. Így az olyan modern vezetést támogató rendszerek is könnyen adaptálhatók, mint a Lane Assist (sávtartó rendszer), az adaptív tempomat, vagy a többszörös ütközést megelőző Multi-Collison Brake System. Az első ŠKODA modell, amely az MQB padlólemezt használta, a harmadik generációs OCTAVIA volt 2013-ban.