1. Hírek
  2. Az első pillantás: az új ŠKODA crossover
Újdonság a ŠKODA-ról

Az első pillantás: az új ŠKODA crossover

Fogjuk meg az SUV-k előnyeit, gyúrjuk össze a kompakt modellek nyújtotta dinamizmussal, és már meg is kaptuk a legújabb Škodát, amely az első crossover lesz a márkánál. Premier Genfben.

Az első pillantás: az új Skoda Open Corner

A ŠKODA modellek sora hamarosan egy újabb taggal bővül. A rendkívül népszerű SUV modellek (KODIAQ, KAROQ) mellé egy hasonló, de mégis kicsit más jellegű modell érkezik. A szériamodell alapját a tavaly bemutatott VISION X adja (itt írtunk róla). Ahogy a tanulmányon, úgy a gyártásba kerülő modellen is megmarad a különálló nappali menetfény/irányjelző és a fényszóró.

„A világon mindenütt rohamosan nő az SUV modellek népszerűsége, és ez a jövőben sem fog változni. Különösen igaz ez az A0 szegmensre (FABIA kategória- a szerk.), és pont ide érkezik az új ŠKODA crossover is. Ez egy újabb mérföldkő a ŠKODA történetében, és az új modell tökéletes kiegészítése lesz a ŠKODA nagyobb SUV modelljeinek, a KAROQ-nak és KODIAQ-nak”- mondja Aleš Petrus, a ŠKODA termékmarketing osztályának projekt menedzsere.

Az MQB platformra épülő újdonság nagyszerű kombinációját nyújtja a SUV modellek – magasabb üléspozíció és ezáltal jobb rálátás a forgalomra – előnyeinek, és a kisebb modellekre jellemző dinamizmusnak. Így ez az új kis SUV tökéletes társ lesz a városi kalandozásokhoz. Természetesen a ŠKODA védjegyeinek tekinthető hatalmas belső tér és csomagtartó ugyanúgy megtalálható lesz benne, mint a Simply Clever részletek.

A személyes találkozásra legkorábban Genfben az autószalonon lesz lehetőség, de addig még több részletet is megtudhatunk majd az újdonságról.

Mi ez az MQB padlólemez?
A név a német „Modularer QuerBaukasten” rövidítése, amit a legegyszerűbben “moduláris keresztmotoros építőszekrénynek” lehet fordítani. Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni a dolgot, akkor azt mondhatjuk, hogy ez egy építőkészlet alap, hasonló, mint amilyenre a gyerekek építkeznek a népszerű kocka építőjátékban. Persze itt ház helyett csak autót lehet építeni, de ebben meglehetősen nagy szabadsága van a tervezőknek és a mérnököknek. A megkötés csupán az első McPherson futómű tengelyvonala és a pedálsor távolságában van. Ez állandó. Ezen kívül minden más szabadon alakítható: a tengelytáv, a nyomtáv, a karosszéria túlnyúlásai vagy a hajtásmód. A rendszer hatalmas előnye, hogy alacsonyan tarthatók a fejlesztési költségek, és mégis teljesen eltérő autók építhetők ugyanazon alkatrészek segítségével. Így az olyan modern vezetést támogató rendszerek is könnyen adaptálhatók, mint a Lane Assist (sávtartó rendszer), az adaptív tempomat, vagy a többszörös ütközést megelőző Multi-Collison Brake System. Az első ŠKODA modell, amely az MQB padlólemezt használta, a harmadik generációs OCTAVIA volt 2013-ban.

 

 

 

 

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.